marți, 28 iulie 2009

Utopie profesionala: evadare din infernul corporatist

Cand sefa departamentului de resurse umane din minunata corporatie in care lucrezi face o demonstratie pe viu ingrijitoarelor - sub privirile admirative ale boss-ului mare si sub ochii incercanati ai resurselor umane obosite si stoarse de puteri - un soi de mentoring despre cum se spala masina mainii care ne hraneste cu generozitate pe toti, atunci este un semn clar ca este timpul sa te freci cu mainile lor pe unde apuci si sa te reprofilezi. Chiar azi citeam despre un studiu, pe pagina de web a unui site de recrutare si una dintre concluziile partiale era ca 20% dintre respondenti ar vrea sa lucreze in alt domeniu. La fix, imi zic, pe sistemul spiritului de turma, gratie caruia mi-am inceput cariera de spritar la panciu, ma reorientez profesional. Dar ce as putea sa fac? Am inceput cu ce as vrea sa fac si am terminat trist lista de profesii cu ce stiu sa fac:

Fotograf
La o publicatie pentru adulti, de exemplu. Cu cat mai explicita cu atat mai bine. Pe vremea cand eram holtei urmaream cu mare interes, dar pe ascuns, revista bordel, ca la arici pogonici aveam abonament. Acum i-au luat locul o serie de glosareli, cu vedete si alte prezentatoare ale rubricii meteo, care isi servesc cafeaua in dorobanti. Ma intreb eu in mintea mea bolnava, cum e sa o arzi zilnic in dorobanti la o cafea si un cocktail, dar sa nu stii sa ajungi acolo? Raspunsul l-am aflat cand era sa ma calce un berbec cu un bolid pe trecerea de pietoni si i-am spart luneta cu un caroi si s-a speriat o fatuca ce statea aplecata spre scaunul soferului, de unde, probabil, se holba la pantofii cu ciucurei ai moftangiului. Ce stiu eu? Apoi mi-am dat seama ca e munca grea. Sa suporti zilnic, cu dureri de cap aferente si mahmureli mirobolante, pretentiile unui cap galben (a se citi blonda) fara sa ii pocnesti un trepied peste ficati? Camera te iubeste, trepiedul are, insa ceva cu tine.

Telefonist
- Doamna, ati auzit vreodata pe cineva care vomita la telefon?
- Nu
-Vreti?
- Ahhh. Nu cred. Nu!
- Atunci asteptati o secunda sa imi fac o gargara cu zeama de varza.
Deci clar nu e de unchiul fester.

As vrea sa ma angajez ca tester de bauturi spirtoase. Oare exista? Unde imi trimit CV-ul?

PS: “Astept oferte si remuneratii”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu